پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو تسهیل گر مراودات تجاری ایران و ترکیه است

نشست شورای اقتصادی روابط اقتصاد خارجی ترکیه و مسئولان منطقه آزاد ماکو با هدف افزایش مبادلات تجاری و مشارکت دو کشور در امر تولید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ در این نشست امیت کیلر، رئیس شورای روابط بازرگانی ترکیه – ایران گفت: منطقه آزاد ماکو تسهیل گر مراودات تجاری ایران و ترکیه است و این منطقه برای افزایش مراودات تجاری دو کشور بسیار دارای اهمیت است.

وی افزود: در این دوره که ایران با مشکلاتی روبه‌روست، تمامی مسئولان و مقامات عالی‌رتبه کشور ترکیه معتقدند که در حق ایران اجحاف و ناحقی صورت گرفته است و در کنار ایران خواهند ماند.

رئیس شورای روابط تجاری ترکیه – ایران تصریح کرد: در حال حاضر شورای اقتصادی ترکیه با تأیید دولتمردان کشورش به ایران آمده تا در این وضع اقتصادی در کنار ایران باشد و پیوند دو کشور را گسترش دهد. بر این اساس وجود منطقه آزاد ماکو که منطقه پایه لجستیکی میان دو کشور است

کیلر در خصوص افزایش مراودات دو کشور اظهار داشت: امیدواریم که هرچه زودتر پروژه‌های مشترک را به مرحله بهره‌وری برسانیم و به‌واسطه منطقه آزاد ماکو بخشی از مشکلات موجود در مراودات تجاری به‌خصوص درزمینه گمرکات و صدور مجوز تولیدات آرایشی و بهداشتی را کاهش دهیم.

وی در ادامه گفت: کشور ترکیه مخالف تحریم‌های ناحق برای ایران است؛ اما در چنین بحران‌های می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد. امیدواریم که منطقه آزاد ماکو در تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین