پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارگروه ‘منطقه هوشمند’ در منطقه آزاد ماکو تشکیل شد

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تشکیل کارگروه منطقه هوشمند با هوشمندسازی شهر بازرگان به عنوان پایلوت در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت:منطقه هوشمند به عنوان محور تحول و توسعه هزاره مطرح شده و به معنای گشایش مفاهیمی نو در برنامه ریزی شهری است که قابلیت های جهان واقعی و مجازی را برای حل مشکلات شهری با هم ترکیب می کند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ علیرضا نصیری در اولین جلسه کارگروه منطقه هوشمند افزود: در راستای سیاست گذاری در اهداف کلان به منظور برنامه ریزی و نظارت جهت دستیابی به منطقه هوشمند؛ شیوه نامه ای تدوین شد و در این کارگروه شرح وظایف اعضا صورت گرفت.

وی چشم انداز سازمان منطقه آزاد ماکو در ۱۰ سال آینده را منطقه ای هوشمند که با دستیابی به توسعه سبز‌؛ پایدار و فراگیر حلقه های اتصال آسیا و اروپا خواهد بود ترسیم کرد و اظهار داشت:شهر هوشمند شهری است که با استفاده از فناوری اطلاعات بتواند از منابع موجود، رفاه و حقوق شهروندی بیشتری برای شهروندانش فراهم آورد،

این استاد دانشگاه افزود:‌ به عبارت بهتر یک شهر، زمانی هوشمند است که سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی، حمل و نقل و ارتباطات برپایه فناوری اطلاعات (ICT) به منظور توسعه اقتصادی پایدار و کیفیت زندگی بهتر بواسطه‌ به کارگیری هوشمندانه منابع طبیعی در آن اتفاق بیفتد. چنین شهری باید دارای معیارهای اصلی زندگی هوشمند همچون اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط هوشمند، مردم هوشمند و… باشد.

نصیری با اشاره به اینکه هوشمندسازی بدون همراهی و همت مدیران ارشد سازمان هاو ارگان ها در منطقه امکان پذیر نیست افزود: در این کارگروه یازده کمیته از جمله کمیته ارتقای وضعیت اقتصادی‌ منطقه؛ ارتقای سطح علمی؛ حفظ محیط زیست منطقه؛ کمیته مالی؛ واکنش اضطراری و … تشکیل و وظایف هرکمیته به آنان ابلاغ شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین