پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه منطقه آزاد ماکو بکار گرفته می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: توان علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو به کار گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، “دکتر غلامرضا سلیمانی” مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با “دکتر محمدمهدی طهرانچی” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار  نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منطقه و ارتقاء جایگاه این واحد به یک قطب بین المللی تبادل و انتقال دانش و تکنولوژی بحث و تبادل نظر شد.

غلامرضا سلیمانی با تشریح برنامه های توسعه ای منطقه آزاد ماکو در راستای ایجاد یک منقطه توسعه یافته با الگوی توسعه پایدار و هوشمند و مبتنی بر دانش و فناوری روز جهانی خواستار تقویت واحد بین الملل دانشگاه آزاد ماکو شد.

وی گفت: ارتباط با سرمایه‌ گذاران و جذب سرمایه، دانش و فناوری خارجی نیازمند سطح مشخصی از دانش، فهم، توان و تخصص نیروهای داخلی است که بتوانند برای جذب سرمایه‌ گذار و در نهایت ادغام دانش و تکنولوژی در اقتصاد داخلی ارتباط برقرار کنند.

سلیمانی توجه به انتقال دانش و فناوری را پراهمیت خواند و افزود: آنچه امروز ضرورت دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اقدامات بنیادین انجام شود تقویت توان تخصصی و نیروی انسانی قابل و بنگاه ‌های قوی برای مواجهه با بنگاه‌ها و شرکت‌های دارای دانش و تخصص خارجی است که بتوانند در مناطق کارهای مشترکی انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تآکید بر اینکه این واحد بایستی نقش ممتاز خود در راستای برنامه های توسعه منطقه ای و برقراری روابط بین الملل با کشورهای همجوار جهت توسعه و انتقال دانش و فناوری را بازی کند، نسبت به همکاری میان دانشگاه آزاد و سازمان منطقه آزاد برای تقویت و توسعه دانشگاه آزاد ماکو قول مساعد داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این نشست مقرر شد برنامه تحول دانشگاه آزاد اسلامی ماکو با همکاری اساتید این واحد دانشگاه و اندیشکده منطقه ای تدوین و الزامات اجرایی آن به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور پیشنهاد شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین