پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است

معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بابیان اینکه برندسازی بوجود آوردن هویت یا صنعت جدید در منطقه آزاد نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی برندسازی کنیم گفت: برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا رستمی در دومین نشست برندسازی منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه جریان برندسازی یکی از ملزومات مناطق آزاد است گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اهتمام ویژه برای برند سازی در مناطق آزاد دارد و تدوین و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران از اولویت‌های ما در سال جدید در راستای برندسازی مناطق است .

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت اقتصادی برای مناطق آزاد است، اظهار داشت: برندسازی در رویدادهای فرهنگی و تقویت برندهای موجود از عوامل اصلی جذب گردشگر است.

رستمی با بیان اینکه در گذشته مرکز بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی  کمتر استفاده می شد افزود: امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌های اصلی، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی منطقه آزاد ماکو، به صورت بالقوه زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر این منطقه راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.

غلامرضا سلیمانی تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، بر این سازمان منطقه آزاد  برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه های گسترده اعم از برندسازی در حوزه های مختلف گردشگری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع  درصدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو به شهروندان و گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه برندسازی در محصولات منطقه نیز در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود ادامه داد: در حقیقت یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می کند.

علیرضا نصیری قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت:  تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به مقصد گردشگری با برندسازی ممکن است و برای این منظور باید ارزش های معنوی و اقتصادی شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد توسعه است افزود: روی آوردن مناطق آزاد کشور به توسعه گردشگری رویکردی کاملا معقولانه است و در شرایط موجود تحریم ها، توسعه این صنعت بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق را به همراه خواهد داشت.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین