پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جشنواره غذاهای سنتی روستایی منطقه آزاد ماکو برگزار شد

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: جشنواره غذاهای سنتی بین بانوان آشپز روستایی و شهری منطقه آزاد ماکو برگزار و از بین آنها کدبانوی سال انتخاب می‌شود و هدف از برگزاری آن نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی، احیای غذاهای سنتی برای توسعه گردشگری غذا و نیز ایجاد رقابت سالم بین بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از فارس، حسین ولی‌زاده، با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: در این زمینه از 130 روستای بررسی شده برای شرکت در این جشنواره، 100 بانوی برتر انتخاب و در فاز دوم در جشنواره غذاهای سنتی شرکت کردند.

وی افزود: در این جشنواره که 45 روز انجام و مراسم اختتامیه آن عصر دیروز برگزار شد، 9 داور، سه کارشناس، سه مربی آموزشگاه غذا و سه نفر از بانوان مسن، کدبانو و باسابقه حضور داشته و در پایان  سه نفر به عنوان نفر نخست، سه نفر به عنوان نفر دوم، سه نفر به عنوان نفر سوم و نیز دو نفر به قید قرعه انتخاب و برای آنها جوایز نفیسی اهدا شد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به اینکه هم اکنون توریسم غذا در دنیا برند بوده و بسیاری از مسافران به خاطر تنوع غذایی دست به سفر می‌زنند، هدف سازمان منطقه آزاد ماکو این است که گردشگران غذاهای متفاوتی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، حفظ و احیای میراث گذشتگان و اینکه غذاهای طبیعی و سالم در سبد غذایی خانوارها گنجانده شود از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.

ولی‌زاده تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک قرار است کتاب غذاهای سنتی و نحوه پخت غذاها و میزان کالری و سایر اطلاعات غذایی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به چاپ برسد.

وی از دور دوم برگزاری جشنواره غذاهای سنتی بانوان از آذر ماه به مدت 45 روز خبر داد و گفت: این جشنواره نیز برای بانوان شهری برگزار شده و همانند جشنواره غذاهای سنتی بانوان روستایی انجام و نفرات برتر مشخص می‌شود.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزشی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: مسابقه و رقابت پایانی نیز بین بانوان آشپز روستایی و شهری برگزار و در نهایت کدبانوی سال انتخاب می‌شود و هدف از برگزاری آن نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رقابت سالم بین بانوان است.

وی اظهار کرد: در جشنواره غذاهای سنتی انواع غذاها مانند آش، دسر، دمنوش و نوشیدنی شرکت داده می‌شوند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین