پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو شریان حیاتی اقتصاد و تجارت ایران است

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو یکی از مهمترین مراکز ترانزیتی و استراتژیک کشور است، گفت:  این منطقه شریان حیاتی اقتصاد و تجارت ایران است و بعنوان بازوی کمکی اقتصاد کشور نقش ایفاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مرتضی بانک در نخستین روز از سفر به ماکو در جلسه تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره  منطقه آزاد ماکو، افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه در ترانزیت و لجستیک، احداث پارک یا شهرک لجستیک در برنامه های توسعه ای سازمان قرار گیرد.

*** سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی برکات خوبی را برای این استان خواهد داشت

مشاور رئیس جمهور سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی را پربرکت خواند و گفت: این سفر منشاء خیر برای توسعه استان به شمار می رود و گام بزرگی برای پیشرفت مناطق محروم و کم برخوردار آذربایجان غربی است.

وی تصریح کرد: افتتاح چندین پروژه عمرانی بخصوص فرودگاه ماکو، نیروگاه و چندین پروژه دیگر در منطقه آزاد ماکو حاصل تلاش های دولت در پاسخ به مطالبات مردم است.

***اقدامات زیرساختی خوبی توسط دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است

وی تسهیل تردد و ترانزیت در این منطقه را پراهمیت خواند و اظهارداشت: اقدامات زیرساختی خوبی در گذشته و در دولت تدبیر و امید انجام گرفته و باید تمام پروژه های نیمه تمام تا 6 ماهه اول سال 98 به اتمام برسد.

بانک با اذعان براینکه امسال سال پرفراز و نشیت با وجود نوسانات ارزی برای دولت و مردم است افزود: تمرکز روی توسعه صادرات و جذب گردشگر تنها راه حل عبور از چالش های موجود اقتصادی در مناطق آزاد است.

مشاور رئیس جمهور از اهتمام دولت برای رفع موانع فعالیت های صنعتی و تولیدی خبر داد و تصریح کرد: قبول داریم که مشکلاتی در حوزه تولید و اقتصاد وجود دارد ولی با درایت و تبدیل تهدیدات به فرصت می توان به مشکلات فائق آمد.

 

*** چشم انداز تعریف شده برای آینده ماکو توسعه بخش و هوشمندانه است

وی اهداف راهبردی و چشم انداز تبیین شده برای چند سال آینده در سازمان منطقه آزاد ماکو را توسعه بخش و هوشمندانه خواند و افزود: برنامه محوری و حرکت توسعه ای  بر روی اصول با استفاده از دانش بومی می تواند نتایج به مراتب مطلوبتر را داشته باشد.

وی جذب سرمایه گذار و گردشگر را مهمترین رسالت مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد را باید غنیمت شمرد چرا که بسترها باید برای جذب سرمایه گذار  فراهم شده و با توجه به ظرفیت های گردشگری این حوزه مهم نیز دراولویت قرار گیرد.

*** طرح پنجره واحد خدماتی در مناطق آزاد یک اقدام زیرساختی است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راه اندازی پنجره واحد خدماتی، تقویت استارتاپ ها  و استفاده از خدمات الکترونیکی نوین را یک اقدام زیرساختی خواند و گفت: دسترسی یکسان سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی از خدمات الکترونیکی، کاهش موانع و بروکراسی اداری و تسهیل در تجارت از جمله مزایای اجرای این طرح بود.

*** تکیه بر درآمدزایی از عوارض گمرکی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو اشتباه است

بانک با تاکید بر اینکه باید منابع جدیدی را برای درآمدزایی در مناطق آزاد تعریف کنیم گفت: تکیه بر درآمد زایی از عوارض گمرکی برای منطقه آزاد اصلا درست نیست و هیأت مدیره جدید باید بدنبال تامین منابع جدید برای افزایش درآمد و اتمام پروژه های عمرانی باشد.

در این مراسم میرعلی سیدی ، رستم آقازاده قولکی و سید رضاحسینی به عنوان اعضای غیر موظف هیات مدیره جدید معرفی و از زحمات ارسلان ازهاری، قربانعلی سعادت و بیات ماکو تقدیر شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین