پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

24 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو جذب شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : در خصوص توسعه سرمایه گذاری خارجی برای سال 97 22 میلیون دلار هدف گذاری شده بود که در هفت ماهه سال جاری 24 میلیون دلار یعنی 104 درصد تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو غلامرضا سلیمانی در آئین تکریم و معارفه اعضای جدید هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو افزود:  برای جذب سرمایه گذاری داخلی در سال جاری 961 میلیارد ریال هدف گذاری شده بود که در 7 ماهه امسال 1920 میلیارد ریال یعنی 200 درصد تحقق یافته است.
وی میزان صادرات کالای تولیدی در هفت ماهه سال 97 را 4.6 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: برای سال جاری 9 میلیون دلار صادرات کالای تولیدی هدفگذاری شده که امیدواریم تحقق یابد.

سلیمانی در تشریح اهداف، راهبرد و برنامه های عملیاتی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه طبق برنامه ریزی های انجام شده در 10 سال آینده منطقه ای است هوشمند،که با دستیابی به توسعه سبز، پایدار و فراگیر حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود.

وی با اشاره به اهداف راهبردی تعیین شده برای منطقه آزاد ماکو افزود: در راستای اهداف راهبردی تعیین شده در نقشه راه کلان مناطق آزاد ابلاغی از سوی دبیرخانه در دستور کار سازمان قرار گرفته و برای دستیابی به این اهداف تعداد 18 راهبرد، 41 هدف عملیاتی و 239 برنامه عملیاتی تدوین شده است.
سلیمانی با تشریح اهم برنامه ­های عملیاتی این سازمان اظهارداشت: بهره ­برداری از شهرک های صنعتی صنایع سبک و صنایع نیمه سنگین، مشارکت در احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه، مشارکت در احداث سایت انرژی بر، آماده ­سازی دهکده لجستیک و بین­المللی کردن فرودگاه ماکو از جمله برنامه های عملیاتی سازمان است.

وی از ارتقاء و انتقال فناوری­های نوین در زنجیره های مزیت­ دار منطقه خبر داد و افزود: در همین راستا راه­ اندازی شهر هوشمند، احداث پارک علم و فناوری، راه اندازی مرکز نوآوری ، رشد و شتابدهی هوشمند و حمایت از واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری ، رشد و شتابدهی هوشمند در زمره برنامه های سازمان است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو انتقال فناوریهای نوین در زنجیره­های مزیت­دار منطقه (دامی، باغی، بوم­گردی و …) از برنامه های آتی این سازمان برشمرد و افزود: برگزاری رویدادهای استارت آپ روستایی و ایجاد ارتباط بین شرکت­های دانش بنیان و واحدهای تولیدی منطقه نیز انجام می شود.

وی ایجاد اشتغال و تقویت سرمایه انسانی سازمان را پراهمیت خواند و افزود: توسعه زنجیره­ های خرد در حوزه فرش و دستبافته ­ها، حوزه فرآورده ­های دامی و باغی، پوشاک و سنگ­های قیمتی، همچنین افزایش تعداد واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی با جذب سرمایه­ گذاران بخش خصوصی در دستور کار است.

وی آموزش دبیران آموزش پرورش در جهت گذار به سمت مدارس کارآفرین را از برنامه های در حال اجرای سازمان عنوان کرد و گفت: آموزش فعالین اجتماعی در جهت گذار به سمت رهبران تحول آفرین، آموزش کارآفرینانه شاغلین روستایی، تخصصی سازی هنرستان های منطقه و ایجاد مدارس بین المللی از جمله برنامه های نرم افزاری سازمان منطقه آزاد ماکو است که در حال انجام می باشد.

وی در پایان از افزایش تعداد گردشگر داخلی اقامت کننده در هفت ماهه اخیر به بیش از 82 هزار نفر خبر داد و تصریح کرد این در حالیست که در سال 96 تعداد گردشگر داخلی در حدود 72 هزار نفر بوده و لازم به ذکر است تعداد 2هزار و 500 نفر گردشگر خارجی اقامت کننده از منطقه آزاد ماکو بازدید کرده اند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین