پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دستاورد دولت توسط افراد قابل مصادره نیست

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو با صدور پیامی از اشخاص و برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست تا ضمن احترام به فعالیت‌های پنج ساله دولت تدبیر و امید در این منطقه، از مصادره دستاوردهای دولت به اشخاص و گروه‌ها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو  در این پیام  آمده است: همزمان با سفر رییس محترم جمهوری و کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی، ادعاهایی درباره افتتاح فرودگاه بین‌المللی ماکو مطرح شد.
در این پیام آمده است: همان گونه که در سخنان رییس جهموری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تاکید شد، این آیین «افتتاح رسمی» بوده و بهره‌برداری بخش هایی از این فرودگاه پیش از این انجام شده بود؛ مدیرعامل منطقه نیز در این مراسم تاکید کرد که این مجموعه یک شهر فرودگاهی است و فازهای مختلف آن به مرور بهره‌برداری و افتتاح رسمی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بررسی اسناد و مکاتبات اداری نیز نشان می‌دهد که نخستین فرود آزمایشی هواپیما در دهه فجر 1394 و بهره‌برداری اولیه از سالن ترمینال در دهه فجر 1396 صورت گرفته و پیش از روز دوشنبه 28 آبان 1397 هیچ مراسم مشخصی با حضور مدیران ارشد کشور با عنوان افتتاح برگزار نشده بود.
در ادامه این پیام آمده است: این سازمان در سال جاری با وجود شرایط بسیار دشواربودجه‌ای، بویژه ناشی از انباشت بدهی‌های پیشین، ادامه فعالیت پیمانکاران در فرودگاه را با جدیت پیگیری کرده و بخش‌های مختلف این پروژه در هفت ماه نخست سال جاری از 2 تا 20.62 درصد پیشرفت فیزیکی و 3.56 تا 23.16 درصد پیشرفت ریالی داشته است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، شهر مرزی بازرگان و شهرمرگنلر بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین