پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حضور پررنگ زنان در سومین نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان غربی در ماکو

سومین نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان غربی که با حضور پررنگ زنان و  با شرکت ده استان کشورمان در 90 غرفه در سالن مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد ماکو برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، این نمایشگاه با۹۰ غرفه عرضه صنایع دستی منطقه شمال غرب و غرب کشور راه‌اندازی شده که از این تعداد ۳۰ غرفه به محصولات توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو و۶۰ غرفه نیز به صنایع دستی شهرهای آذربایجان غربی از جمله بوکان، ارومیه و نيز سایر استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان و زنجان اختصاص یافته بود.

همچنین در این نمایشگاه عاکیف و شاهین حسن‌اف، دو تن از هنرمندان برجسته منبت‌کار و صنایع دستی نخجوان در سومین شرکت داشتند و آثار ارزشمند خود را با مضامین مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی و دینی برای عموم علاقمندان داخلی و منطقه‌ای به نمایش گذاشتند..

در اين نمايشگاه آثار دستی عرضه شده بانوان توانمند منطقه آزاد ماکو در کنار آثار هنرمندان کشورهای همجوار مورد استقبال مخاطبان و نيز مديران فرهنگي و مسئولان نمايشگاه قرار گرفت.

در این غرفه ها انواع صنایع دستی ارايه شده در این نمایشگاه شامل منبت‌کاری، فرش، مس، میناکاری، نمددوزی، بافندگی، معرق‌کاری، سراج‌دوزی، گپوبافی، خاتم‌کاری و سفالگری در معرض عموم قرار گرفت.

سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو از 5 الی 9 آذر به مدت پنج روز در محل نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد در پارک امام خميني(ره) برگزار شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین