پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارگاه یادگیری تعاملی معلمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد

به همت اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو، کارگاه یادگیری تعاملی برای 40 نفر از ‌معلمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

مدیر برنامه مدرسه کارآفرین اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین و اولین تغییراتی که برای ارتقای آموزش و پرورش کشور باید مورد توجه قرار گیرد، اصلاح و ارتقای الگوی تدریس معلم‌هاست؛ زیرا اصلی‌ترین بخش حضور دانش‌آموزان در مدرسه، در کلاس‌های درس رقم می‌خورد و اصلی‌ترین فعالیت در کلاس‌ها، تدریس توسط معلم‌هاست.

رضا طبیب زاده با اشاره به اینکه گذار از روش‌های تدریس معلم محور که به شیوه‌ی سخنرانی انجام می‌شوند به روش‌های دانش‌آموز محور که به روش‌های فعّال یا روش‌های نوین تدریس نیز شناخته می‌شوند بسیار ضروری است افزود: یادگیری تعاملی، یکی از روش‌های نوین تدریس است که مبنای نظری آن نظریه اجتماعی – فرهنگی است که بر اساس دیدگاه‌های روان‌شناس روسی به نام ویگوتسکی شکل گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی جمعی از برترین معلم‌های مقاطع ابتدایی منطقه آزاد ماکو گفت: با برگزار موفقیت‌آمیز دوره‌ مجازی تربیت مربی میزان برای حدود 100 نفر از معلم‌های منطقه، اولین کارگاه حضوری در منطقه آزاد ماکو با هدف ارتقا و اصلاح الگوی تدریس معلم‌ها، با عنوان “یادگیری تعاملی” با حضور حدود 40 نفر از فعال‌ترین و خلاق‌ترین معلم‌های سه شهرستان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

طبیب زاده ادامه داد: این کارگاه 10 ساعته، روزهای پنجشنبه و جمعه (1 و 2 آذر) توسط جناب آقای دکتر نیرو (برجسته‌ترین مدرس یادگیری تعاملی در کشور، مدرس دانشگاه و معاون پژوهشی دبیرستان صلحاء) در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ماکو اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه که شاخص‌ترین خصوصیات آن موارد زیر است، شرکت‌کنندگان با مبانی یادگیری تعاملی، اصول و تکنیک‌های کارِ گروهی آشنا شدند و فعالیت‌های کارگاه را بصورت تعاملی انجام دادند:

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین