پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عملیات مرمت بنای تاریخی کاخ سردار ماکو تا پایان سال 98 به اتمام می رسد

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی پروژه مرمت و استحکام بخشی کاخ موزه باغچه جوق (سردارماکو) در حال انجام است و تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.

مهدی عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: این پروژه از سال 95 توسط شرکت بناساز شیردل آغاز شده و تا پایان سال قبل 32 درصد پیشرفت داشته و در 8 ماهه سال جاری علیرغم نوسانات ارز و تغییر نقشه های مصوب اولیه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پروژه 13 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او از نصب سقف نگهبان زیر سقف اصلی خبر داد و افزود: سقف اصلی 70 درصد پیشرفت دارد .

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو، مرمت و احیای بناها و سایت‌های تاریخی و باستانی منطقه در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار است ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی مرمت و بازسازی تعدادی از بناها و سایت‌ها از جمله کاخ موزه باغچه جوق، قلعه تاریخی ماکو و پل‌های قلعه جوق و بش‌گوز آغاز شده و در سال 98 برخی از این پروژه‌ها نهایی می‌شود.

عبداله زاده ادامه داد: همچنین طرح‌های مطالعاتی ساماندهی فضاهای پیرامونی تعدادی از این آثار نیز تهیه شده و در سال 98 اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان شد: سازمان منطقه آزاد ماکو براساس برنامه‌ریزی انجام شده و براساس اولویت سالانه بودجه‌هایی را برای احیای این آثار اختصاص می‌دهد و امید است تا طی چند سال آینده شاهد آبادانی آثار و سایت‌های تاریخی منطقه آزاد ماکو باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین