پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فعال سازی گردشگری ترکیبی بین منطقه آزاد ماکو و ترابزون

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به همراه هیات همراه در سفر به ترابزون ترکیه به همراه سرکنسول ایران با معاون و اعضای اتاق تجارت و صنعت ترابزون ضمن دیدار و گفت و گو از توسعه همکاری های تجاری و صنعتی و فعال سازی ظرفیت های گردشگری ترکیبی بین منطقه ازاد ماکو و ترابزون خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ غلامرضا سلیمانی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های منطقه در حوزه های صنعتی؛ گردشگری؛ کشاورزی؛ معدن و لجستیک گفت:‌ خوشبختانه  توافقات اولیه‌ای برای احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه در منطقه آزاد ماکو انجام شده و علاوه بر آن برای ساخت این شهرک، هزار هکتار زمین با امکانات جانبی نیز اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد : منطقه آزاد ماکو با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، به‌زودی امکان تبدیل به یک قطب تولید مشترک ایران و ترکیه را دارد و توافقاتی با مقامات ترکیه برای جامه عمل پوشاندن به این هدف حاصل شده که از جمله این اهداف افزایش همکاری‌های مشترک، حضور سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در بخش‌های تجاری و اقتصادی منطقه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این منطقه است.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: در تحقق تعاملات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری که روسای جمهور ایران و ترکیه هدف‌گذاری کرده‌اند، منطقه آزاد ماکو می‌تواند نقش برجسته‌ای ایفا کند؛ چون موقعیت ژئواستراتژیک منطقه آزاد ماکو به‌عنوان نقطه کانونی برای اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب و همچنین دروازه ورودی ایران به اروپا از طریق ترکیه تنها مرز زمینی است که همه این ویژگی‌ها را باهم دارد.

وی از توسعه گردشگری ترکیبی با برقراری پروازهای ماکو- ترابزون خبرداد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری بکری در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که می‌تواند بستر همکاری در این زمینه با بندر ترابزون باشد و می‌توان به ایجاد ظرفیت گردشگری ترکیبی بین ماکو و ترابزون در این منطقه با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجه اشتراکات تاریخی و فرهنگی اقدام کرد.

مصطفی زینی معاون اتاق تجارت و صنعت ترابزون (TTSO Başkan Yardımcısı Mustafa Zihni Serdar ) نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و سلیقه ای دو کشور از توسعه روابط در حوزه های گردشگری؛ صنعتی و تجاری استقبال کرد.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از شرایط فعلی تحریم ها علیه ایران باید در حوزه مواد غذایی و دارویی تجارت کرد اضافه کرد:  تجارت بین ماکو و ترابزون حاوی منافع مشترک و اقدامی برد ـ برد است .

زینی خاطرنشان ساخت: همه ما تلاش می کنیم که سهمی مهمی در افزایش حجم تبادل تجاری با ایران و هدف گذاری روسای جمهوری دو کشور در رسیدن به رقم ٣٠ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور داشته باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین