پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو مستعد سرمایه گذاری بین المللی در حوزه کشاورزی و لجستیک است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به همراه معاون شرکت سرمایه گذاری و توسعه با مدیرعامل و رئیس شهرک صنعتی آرسین بندر ترابزون و صاحبان و مدیران کارخانه‌های شهرک صنعتی دیدار و توافقات اولیه برای همکاری دوجانبه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ غلامرضا سلیمانی در این دیدار گفت: بخش کشاورزی و لجستیک منطقه آزاد ماکو با برخورداری از ظرفیت های ممتاز و کم نظیر، مستعد سرمایه گذاری های بین المللی است.

وی با اشاره به آماده بودن زیرساخت های منطقه از جمله فرودگاه؛ وجود آب به دلیل قرار گرفتن در جوار رود ارس افزود: فضایی که دولت تدبیر و امید بویژه در حوزه اقتصادی در این منطقه  ایجاد کرده زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران واقعی به دنبال آورده است.
سلیمانی ، تنوع اقلیم و آب و هوا، وجود متخصصان و استادان برجسته در رشته کشاورزی و قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلتیکی  را از عللی برشمرد که در کنار وجود خاک غنی و درجه یک کشاورزی، سرمایه گذاری های مطالعه شده و مطابق با الزامات روز جهانی در این منطقه را توجیه دار کرده اند.

وی از آمادگی منطقه آزاد ماکو برای واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای فعالیت های کشاورزی به سرمایه گذاران خارجی خبر داد و تصریح کرد:‌ معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای سرمایه گذاران در منطقه از دیگر مشوق های سرمایه گذاری است و صددرصد سرمایه گذاری صورت گرفته توسط خارجی ها در این منطقه توسط دولت تضمین می شود.

ارکوت چلبی (Erkut Çelebi) رییس شهرک صنعتی آرسین بندر ترابزون نیز در این دیدار از آمادگی این شهرک در به اشتراک گذاشتن دانش تولید محصولات و تجربیات آن با منطقه آزاد ماکو خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های کشاورزی؛ صنایع تبدیلی و تکمیلی ترابزون در منطقه آزاد ماکو می توان استفاده کرد تصریح کرد: ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی مشترک مورد توافق ماست که با برنامه ریزی تجار دو کشور تلاش داریم تا در منطقه آزاد ماکو شهرک های صنعتی مجهزی ایجاد شود..

بزودی برای بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر می کنند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین