پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

همایش تجلیل از شرکت کنندگان پرسش مهر در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

همایش بزرگ پرسش مهر امروز با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط، مسئولین و معلمان آموزش و پرورش و دانش آموزان در شهرستان شوط منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این همایش گفت: تا سال ۱۴۰۰ هیچ مدرسه ی کاه گلی در منطقه نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه باید تولید علم بر اساس ترجمان و نیاز جامعه باشد افزود:‌ امروز در مناطق مختلف براساس نیاز و موقعیت آن منطقه باید برنامه ریزی آموزشی صورت گیرد.
سلیمانی خواستار ایجاد هنرستان های آموزش کشاورزی با دانش روز دنیا شد و ادامه داد: فراهم سازی شرایط آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته در مدارس در اولویت قرار گیرد.

*** سه مدرسه بین المللی در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

وی از ایجاد سه مدرسه بین المللی در شهرستان های ماکو شوط و پلدشت خبر داد و گفت: از سراسر دنیا قرار است سرمایه گذار به این منطقه مراجعت کنند لذا ایجاد مدارسی در سطح بین المللی ضروری بوده و سازمان در این خصوص اقدام کرده است.
وی ایجاد رشته های دانشگاهی مطابق با نیاز منطقه را مهم توصیف کرد و گفت: باید در این منطقه رشته هایی ارائه شوند که به درد بخورد و کارآفرینی ایجاد کند لذا با ایجاد اندیشکده توسعه ای و تدوین برنامه متوازن برای سه شهرستان بخش آموزش عالی و آموزش و پرورش ساماندهی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: سطح توقعات جامعه از سازمان منطقه آزاد باید متناسب با توان این سازمان باشد هرچند تاکنون زحمات زیادی در این منطقه کشیده شده اما کمبودها و نیازهای موجود فقط توسط سازمان منطقه آزاد رفع نمی شود و باید از دستگاه های اجرایی دیگر نیز مطالبه گری صورت گیرد.

*** آموزش میزبانی گردشگر  با کمک مدارس در منطقه آزاد ماکو

وی رونق گردشگری را یک فرصت بی نظیر برای منطقه خواند و تصریح کرد: آموزش میزبانی گردشگری برای جامعه را در برنامه داریم لذا در این خصوص از مدارس استفاده خواهیم کرد.
سلیمانی اصلاح ساختار آموزش و پرورش را پر اهمیت خواند و گفت: هرگونه اصلاحات ساختاری و بنیادین بر کیفیت و ارتقای کارآمدی این نهاد مهم می افزاید و در نهایت جامعه را متحول می سازد. از این رو بایستی با برنامه ریزی و نگاهی مناسب یاری بخش پیشرفت در این وزارتخانه باشیم.
وی در پایان پرسش مهر منطقه آزاد ماکو را رخدادی مهم در نهادینه کردن پرسشگری و مشارکت در توسعه عنوان کرد و گفت: از برنامه ها و طرح های پیشنهادی دانش آموزان و معلمان در تدوین برنامه های توسعه منطقه استفاده می کنیم..
در این همایش از ۳۱۹ نفر که طرح توسعه ای ارایه داده بودند تقدیر شد که از این میزان ۲۸۵ نفر دانش آموز و ۳۴ مقاله و طرح توسط فرهنگیان و معلمان به دبیرخانه همایش ارسال شد.

*** امام جمعه شوط:‌شورای نخبگان لجستیک در منطقه آزاد ماکو تشکیل شود

حجت الاسلام والسلمین جباری امام جمعه شوط گفت: پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیت فعلی حاصل نظام اسلامی است و باید از ظرفیت نیروی انسانی مستعد این منطقه استفاده شود .

او درادامه خواستار تشکیل شورای نخبگان لجستیک منطقه آزاد ماکو شد و دراین باره افزود: محور توسعه و آبادنی منطقه لجستیک است و لازم است سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص برنامه ریزی کند همچنین لازم است که ضعف مدیریت عرصه های راهبردی نظام با شوری نخبگان منطقه ای حل شود از این جهت نخبگان و صاحب نظران کشور می توانند توسعه پایدار و راهبردی را سرعت ببخشند.

حجت الاسلام جباری به نقش زیرساخت های اساسی درمنطقه شوط پرداخت و بیان کرد: توسعه زیرساخت ها در شوط اهمیت زیادی دارد به طوریکه اگر زیرساخت ها فراهم شود به دنبال آن پروژه های روبنایی نیز به نتیجه خواهند رسید و دیگر آن دوران که عده ای خاص برای منطقهای تصمیم می گرفتند به پایان رسیده لذا بهتر این است که با بهره گیری از خرد جمعی و شورای راهبردی، توسعه محقق شود.

*** کد امنیتی منطقه آزاد ماکو حذف شود

او درپایان خاطرنشان کرد که امروز اولین گام برای توسعه منطقه آزاد ماکو حذف این منطقه از کد امنیتی است بنابراین هیچ الزامی ندارد که مسولین به واسطه خدمت در این منطقه نزدیک به ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان کد امنیتی دریافت کنند؛ چرا که این منطقه به هیچ عنوان مشکل امنیتی ندارد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین