پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

افزایش تعداد پروازهای تهران – ماکو به چهار پرواز در هفته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طبق توافقنامه سازمان منطقه آزاد با شرکت هواپیمایی تابان؛ تعداد پروازهای این فرودگاه از سه پرواز در هفته به چهار پرواز  رفت و برگشت افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طبق توافقنامه منعقده به مدت سه سال پروازهای فرودگاه ماکو با برنامه و بصورت هفتگی توسط هواپیمای Rj85 چهارموتوره با ظرفیت ۷۵ نفر از امروز آغاز شد.

وی افزود:‌ بزودی پروازهای ماکو – مشهد نیز از فرودگاه ماکو برقرار می شود و طبق پیگیری های انجام شده پروازهای داخلی دیگر از جمله ماکو – آبادان و برعکس نیز دایر می شود.

سلیمانی از برقراری پرواز های بین المللی از فرودگاه ماکو به مقصد ترابزون تا نوروز ۹۸ نیز خبر داد و گفت:‌  برقراری پروازهای روزانه در این فرودگاه از اهداف کوتاه مدتی است که تا پایان سال جاری انجام می شود.
سلیمانی توسعه امکانات مختلف برای این فرودگاه را در راستای ایجاد یک «شهرک فرودگاهی» در آینده عنوان کرد و گفت: سوخت گیری و لایتنینگ /سیستم روشنایی/ این فرودگاه نیز در آینده نزدیک انجام می شود.
وی راه اندازی کارگو با توجه به بستر مناسب برای صادرات و راه اندازی پروازهای گردشگری ترکیبی با کشورهای همسایه علی الخصوص گردشگری مذهبی و سلامت را از جمله برنامه های توسعه ای این فرودگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در مرز هوایی بین المللی،  مرکز سوختگیری هواپیما نیز احداث می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین راه اندازی مرکز تعمیرات تخصصی موتور هواپیما از جمله برنامه های توسعه ای فرودگاه ماکو بر شمرد و گفت: ایجاد گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد و ترکیه از جمله رویکردهای سازمان منطقه ازاد ماکو است.

مدیر شرکت سپهر سفر ماکو نیز گفت:‌طبق توافقات به عمل آمده به مدت سه سال پروازها از مبداء ماکو به تهران و سایر مناطق کشور برنامه ریزی می شود.
مجید صالح پور افزود: فرودگاه ماکو طبق برنامه ریزی های انجام شده امکان خرید یک فروند هواپیمای مسافربری برای سازمان منطقه آزاد ماکو دارد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین