پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بزرگترین مزرعه پرورش آبزیان کشور در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد

همزمان با ششمین روز از دهه فجر بزرگترین مزرعه پرورش آبزیان کشور با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در این مزرعه در ۳۱۷ هکتار مساحت، تولید و پرورش انواع ماهیان گرم آبی و خاویار صورت می گیرد و در فاز اول این طرح برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیر این طرح، مزارع پرورش ماهی، با توجه به تکنولوژی نوین شامل دستگاه اکسی ترانس برای اکسیژن دهی و درام فیلتر برای تصفیه پساب احداث خواهند شد.

در مراسم کلنگ زنی این طرح سرمایه گذاری،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از مزایای این طرح بزرگ را تولید مواد پروتیینی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در کشور ، اشتغالزایی و تحول در اقتصاد منطقه بیان کرد.

غلامرضا سلیمانی افزود: به منظور گسترش فرهنگ آبزی پروری و توسعه پرورش ماهی باید بتوانیم آبزیان گرمابی و خاویار را سریع پرورش بدهیم که هم باعث رشد و شکوفایی این صنعت در منطقه می شود و هم صنعت پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و زینتی در منطقه رونق بیشتری پیدا می کند.

وی اظهارداشت: منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت بسیار خوب و منابع آبی بی نظیر، با تولید سالانه بیش از سه هزار تن انواع آبزیان، رتبه اول کشور در تولید شیلات وآبزیان را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی برای اولین بار در کشور در منطقه آزاد ماکو اقدام به تولید خاویار که از گونه ماهیان سیبری و اقلیم منطقه است توسط شرکت طلاماهی زنگنه اجرا می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین