پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

طرح تامین آب آشامیدنی ۸ روستای پلدشت به بهره برداری رسید

در هفتمین روز از دهه فجر، طرح تامین آب شرب مجتمع قلیش لانمش و کینگور با تحت پوشش قرار دادن هشت روستا در شهرستان پلدشت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، پروژه های ارتقای کیفیت آب شرب مجتمع های قلیش لانمش و کینگور پلدشت با هزینه ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو، با ظرفیت تصفیه ۲۲۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز شامل روستاهای قلش لانمش، دایلان کندی، کینگور، ساری سو، آغ اتلوق، شوربلاغ علیا و سفلی و کولوس به ۴هزار و ۴۷۰ خانوار آغاز به کار کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین بهره برداری از این مجتمع ها گفت:‌با توجه به تهدیدهای دشمنان که گفته اند نخواهیم گذاشت ایران 40 سالگی خود را جشن بگیرد اما، امروز در دهه فجر با قدرت تمام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم و شاهد به ثمر رسیدن طرح های توسعه ای و آبادانی کشورمان هستیم.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه روستاها کانون مولد تولید، اقتصاد و کشاورزی کشور هستند افزود: باید در سایه برنامه های هدفمند بهترین بهره از ظرفیت این مناطق برده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب رتبه هفتم در تولید علم جهان را داریم اظهارداشت:‌ تعداد دانشجویان از بدو انقلاب از ۴۰۰ هزار به ۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بدو انقلاب ما فقط سه شهرک صنعتی در کشور داشتیم افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۸۲ شهرک صنعتی فعال با ۸۶ هزار واحد صنعتی داریم.

وی برخورداری شهرها از آب شرب در بدو انقلاب را ۷۶ درصد شهری و ۱۲ درصد روستایی عنوان کرد و گفت: امروز به برکت همین نظام ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری  و ۷۵ درصد روستاها از آب شرب بهره مند هستند.

 

*** ۶۰ پروژه در دهه فجر امسال با بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افتتاح ۶۰ پروژه دردهه فجر با بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه خبرداد و گفت:‌تا شهریور سال آینده ۱۹۰ کیلومتر راه شهری و روستایی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسد.

 

*** به ۱۱۶ روستا با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال گاز رسانی می شود

نماینده مردم ماکو، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به ۱۱۶ روستای منطقه با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار گاز رسانی می شود.

عین الله شریف پور در مراسم بهره برداری از آب شرت ۸ روستای پلدشت افزود:‌در سفر رییس جمهور به استان نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ساحل رود ارس با اولویت شهرستان پلدشت اختصاص یافت.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماکو با رویکرد توسعه متوازن شهرستان های منطقه برنامه ها و اقدامات خوبی را انجام داده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین