پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

انعقاد تفاهم نامه ایجاد قطب مرکز داده بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد ماکو

تفاهم نامه ایجاد مراکز داده بزرگ توسط سرمایه گذاری بخش غیر دولتی فی مابین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد تجاری ماکو به منظور تسهیل خدمات فناوری اطلاعات به کسب‌وکارها و ایجاد زمینه افزایش درآمد ناخالص داخلی و کمک به رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین ایجاد هاب منطقه، بعدازظهر امروز امضاء و مبادله شد.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان تفاهم نامه همکاری در خصوص ایجاد مراکز داده بزرگ به منظور ایجاد زمینه‌های جذب برای شرکت‌های بزرگ دنیا به ارائه خدمات فناوری اطلاعات به کشورهای منطقه و نیز مردم کشور، توسط غلامرضا سلیمانی رییس منطقه آزاد ماکو و امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران امضاء و مبادله شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه در بحث ICT و دیتا سنتر همچون موقعیت جغرافیای خود قابلیت هاب بودن را دارد و با توجه به هم مرزی با سه کشور و دسترسی به اروپا و دریای سیاه پتانسیل قطب دیتاسنتر بودن را دارد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به علاقمندی خارجی ها برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو بخصوص در حوزه آی تی افزود:  در عصر دیجیتال با وجود انرژی ارزان بخصوص برق، صادرات انرژی که تبدیل به محتوا می شود ضروری است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته مطالعات علمی وکارشناسانه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات صورت گرفت و زیرساخت های لازم آماده شده است.

سلیمانی از اختصاص ۶۰ هکتار زمین در نزدیکی نیروگاه برای این منظور خبر داد و تصریح کرد:‌ سرمایه گذارهایی از داخل و خارج مراجعه کرده اند که سازمان فناوری اطلاعات صلاحیت آنان را بررسی می کند.

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:‌سازمان فناوري اطلاعات ايران با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی و خصوصی، در بخش محتوا و خدمات با ایجاد زیرساخت مراکز داده بزرگ در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های اصلی در صنعت فناوری اطلاعات و رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین ایجاد هاب منطقه، ایجاد قطب مراکز داده بزرگ در کشور را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری در قطب مراکز داده در کشور در شهریورماه سال جاری منتشرشده و متعاقب آن 12 سرمایه‌گذار در ارزیابی‌های انجام‌شده، حائز شرایط، برای ایجاد مراکز داده بزرگ در قطب‌های مراکز داده شناسایی‌شده‌اند.

ناظمی تاکید کرد: فراخوان شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری تا اطلاع ثانوی باز بوده و امکان دریافت اسناد و ارزیابی سایر متقاضیان به‌صورت مستمر در جریان است. وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود که با ایجاد قطب‌های مراکز داده تحول بزرگی در ارائه خدمات پیشرفته فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این خصوص و رونق گرفتن کسب‌وکارهای داخلی و افزایش مزیت‌های نسبی آنان در ارائه خدمات پیشرفته و نوین نسبت به رقبای خارجی را شاهد باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین