پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروازهای فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو افزایش می یابد

مدیر فرودگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: از فرودگاه بین المللی ماکو پرواز کربلا برقرار خواهد شد.
قره داغی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در تشریح برنامه های فرودگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از برقراری پرواز زیارتی مشهد مقدس از این فرودگاه خبر داد و گفت: پرواز ماکو کربلا در راستای ارائه خدمات شایسته از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم منطقه ارائه خواهد شد.
مدیر فرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو تصریح کرد: پرواز ماکو _ آبادان، شیراز، تهران و کیش نیز در دستور کار پروازی این فرودگاه در سال آینده قرار دارد.
قره داغی خاطر نشان کرد:  پروازهای هفتگی فرودگاه ماکو در طول هفت روز، سه پرواز به مقصد تهران است که با تجهیز شدن امکانات فنی فرودگاه و امکان درخواست نشست شبانه سیکل پروازی قابلیت افزایش خواهد داشت تا مسافرین با یک پرواز از ماکو به تهران رفته و شب هنگام تهران را به مقصد ماکو ترک کنند.
به گزارش ایسنا؛ فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بصورت عملیاتی آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد. این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip  قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.
برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع ۳۲ متر و طول باند پروازی سه هزار و ۲۷۰ متر و عرض باند ۶۰ متر است.
مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می شود.نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد که با حضور دکتر روحانی در سال ۹۷ در آذربایجان غربی رسما افتتاح شد.
توسعه فرودگاه ها در آذربایجان غربی زمینه حضور بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می کند و به رونق اقتصادی این خطه کم برخودارتر منجر می شود.
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین