پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برگزاری جشنواره های نوروز ۹۸ در منطقه آزاد ماکو (به همراه گزارش تصویری)

منطقه آزاد ماکو در گوشه شمال غربی ایران در آذربایجان غربی با 500 هزار هکتار مساحت در صدر فهرست بزرگترین مناطق آزاد جهان قرار دارد. این منطقه به دلیل موقعیت استراتژیک بی نظیر خود در همسایگی کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، نزدیک ترین مسیر ترانزیت به اروپا،روسیه ، کشورهای اسیای میانه و قفقاز است که به طور ایده آلی در مسیر گذرگاه جهانی قرار گرفته و زنجیره تجارت جهانی را به صورت استراتژیک به همدیگر پیوند می دهد.

دشتها، مراتع، کوهستانها و طبیعت دست نخورده و آب و هوای متنوع در چهار فصل سال، اقلیم بی نظیری را در شمال غرب ایران خلق کرده است.

آثار تاریخی بی نظیر از دوره های کهن، تفرجگاه های بی شمار در ییلاق و قشلاق و مراکز خرید ارزان قیمت، همه در وسعتی واقع شده که مردمانش با وجود تنوع قومی و مذهبی، مهمان نوازی و عشق به همنوع را در تاریخ تمدن جهان ثبت کردند.

دشتهای وسیع و ذخایر بی نظیر آبی که با سرمایه گذاریهای کلان دولت، در توسعه شبکه سدهای منطقه و خطوط آبیاری مکانیزه دهها هزار هکتار پایاب آنها، اراضی مستعد، خاک جوان و حاصلخیر منطقه آزاد ماکو را آماده بهره برداری های وسیع در زمینه کشت صنعتی و گلخانه ای، محصولات رزاعی و باغی ارگانیک و توسعه سبز کرده است.

همچنین دامپروری و توسعه شیلات بخصوص ماهی کپور و شاه میگو از ظرفیت های رود مرزی ارس است.

منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه معادن منیزیم سیلیس دولومیت و سنگهای ساختمانی است که در صورت انتقال تکنولوژی های به روز و فراوری مناسب می تواند به راحتی و با ارزش افزوده بالا به نقاط مختلف جهان صادر شود.

از طریق زیرساخت های لجستیک بی نظیر به بازارهای منطقه ای و جهانی بپیوندید، با جامعه ای در حال بالندگی همراه شوید و به همراه خانواده تان در شهری زیبا زندگی را پیش ببرید.

جشن های نوروزی با حضور گردشگران در منطقه آزاد ماکو 

از ۲۹ اسفنده ۹۷ جشن های نوروزی منطقه آزاد ماکو به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری آغاز شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: جشن نوروزگاه در پارک بزرگ امام خمینی ( ره ) منطقه آزاد ماکو به همراه آشیق موسیقی سی، نمایشگاه،‌قره چادر، نان محلی وغذاهای سنتی همچنین موسیقی پاپ “محمدرضا عیوضی”،‌ استند آپ کمدی “سیروس حسینی‌فر” کنسرت  “شاهین آرین”، موسیقی محلی کردی گروه میلان، گروه موسیقی آذربایجانی ایل آی ، اجرای تئاتر گروه آذربایجان ، مسابقه و جایزه و ده ها برنامه دیگر در حال برگزاری است.

حسین حمزه لو اضافه کرد: اجرای موسیقی (بابک قدمایی)، موسیقی سنتی گروه مسیحا، استندآپ کمدی (ناصر محبی)،‌ اجرای آهنگ سنی دئیللر توسط ابراهیم علیزاده در جشنواره نوروزی منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

وی دیدار نوروزی با خانواده های سرفراز شهدا را نیز جزو برنامه های نوروزی عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره ماهیگیری در کمپ گردشگری سد ارس،‌ جشن نوروزگاه در کاخ سردار ماکو،‌ کنسرت رایگان سالار عقیلی برای مسافران و اهالی منطقه نیز برگزار شد.

جمزه لو با اشاره به برنامه های تکم گردانی و اجرای مراسمات توسط مجری توانمند صداوسیما محمدرضا حسینیان  تصریح کرد: نمایشگاه مردم شناسی و اشیای قدیمی مجموعه دار بهرام مستوفی با حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو جهت بازدید عموم در طول تعطیلات نوروزی دایر است.

وی ادامه داد: همچنین  پروازهای تفریحی با پاراگلایدر در منطقه آزاد ماکو به همراه ده ها برنامه متنوع و شاد دیگر برگزار شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین