پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حدود 757 هزار مسافر نوروزی از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکوگفت: از 28 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 معادل 756 هزار و 483نفر مسافر ایرانی و خارجی از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.
به گزارش . پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مهدی عبدالله زاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو با جاذبه های گردشگری فراوان در این ایام آب و هوا و طبیعت بی نظیری را تجربه می کند ، گفت: با طراحی برنامه های متفاوت در ایام نوروز شاهد اقامت و تردد مسافران بسیاری در منطقه آزاد ماکو بودیم که از دیدنی های این منطقه بازدید کردند. همچنین بر اساس آمار اقامت کننده ها در منطقه در این مدت 18 هزار و 607 نفر بودند.
وی افزود: در همین حال آمار تردد مسافرین ورودی و خروجی پایانه های منطقه آزاد ماکونشان می دهد که 46 هزار و 560 نفر مسافر ایرانی از پایانه بازرگان وارد شده و 44 هزار و 505 مسافر ایرانی از پایانه بازرگان خارج شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مجموع تعداد 7 هزار و 805 مسافر خارجی از پایانه بازرگان وارد شده و 5 هزار و 738 مسافر خارجی از پایانه بازرگان در این مدت خارج شده اند.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال، 18 هزار و 607 مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این منطقه اقامت کردند افزود: در این مدت سه هزار و 493 مسافر در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و 2 هزار و 641 نفر هم در مهمانپذیر ها حضور یافتند.
وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی طی 2 سال اخیر در منطقه آزاد ماکو افزود: در این واحدها نیز در ایام نوروز امسال 261 مسافر نوروزی اقامت داشتند.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین