پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

امضای تفاهم نامه توسعه همکاری تجاری و گردشگری منطقه آزاد ماکو ـ نخجوان

معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم نامه توسعه همکاری تجاری و گردشگری در قالب گردشگری ترکیبی بین منطقه آزاد ماکو و جمهوری نخجوان به امضا رسید.

 به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی خلف خانی با اشاره به سفر هیاتی به ریاست معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو به نخجوان افزود: در این سفر با وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان و مدیران ارشد هدلینگ‌های گردشگری دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

خلف خانی از ایران و آذربایجان به عنوان دو کشور همسایه با روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی یاد کرد و گفت: خوشبختانه مسئولین جمهوری خودمختار نخجوان و شرکت‌های فعال در عرصه گردشگری به دنبال توسعه همکاری و صمیمانه‌تر شدن روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگی و گردشگری هستند.

وی افزود: برقراری تور‌های ترکیبی باکو ـ ماکو ـ مشهد و نخجوان ـ ماکو ـ مشهد و اعمال تسهیلات برای بازنشستگان دو کشور از توافقات انجام شده بود.

معاون توسعه و تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: گردشگری علاوه بر بعد اقتصادی دارای ابعاد و آثار فرهنگی مهمی است؛ چرا که در هر حرکت توریستی یک حرکت فرهنگی مهم اتفاق می‌افتد.

خلف خانی تصریح کرد: بر همین اساس مواجهه مردمان دو کشور، آشنایی آن‌ها با فرهنگ یکدیگر و برقراری ارتباط روحی بین ملت‌ها که مقدمه دوستی و صلح میان کشور‌ها به شمار می‌رود متأثر از گردشگری است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین