پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارگران نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شدند

به گزارش فرینا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:کارگران به عنوان اصلی‌ترین عناصر رونق تولید و تلاش‌گران عرصه تولید شناخته می‌شوند.

ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر گفت:کارگران به عنوان اصلی‌ترین عناصر رونق تولید و تلاش‌گران عرصه تولید شناخته می‌شوند و حمایت همه جانبه از آنان در حوزه‌هایی همچون تأمین امنیت شغلی، پرداخت به‌موقع حقوق و نیز فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی این قشر، مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در رونق تولید و تحقق شعار سال است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود:در این شرایط ویژه، حرکت همه مسئولان، کارفرمایان، سرمایه گذاران و جامعه کارگری باید در مسیر تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری یعنی رونق تولید باشد.

حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه، بیکاری در اسلام عیب است و همواره دین انسان‌ها را از تنبلی نهی کرده است گفت: کار کردن برای معیشت، عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

امام جمعه ماکو در ادامه با اشاره به اینکه کار کردن سیره انبیا و انسان‌های صالح است، گفت:در نظام اسلامی کار یک خدمت همراه با عبادت محسوب می‌شود و کارگر مقام والایی دارد تا جایی که پیامبر بر دستان کارگران بوسه می‌زنند.

حجت الاسلام سیدمحمدهاشمی رفع مشکلات جامعه را در رونق تولید و همت بیشتر برای ایجاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگر ما پس از انقلاب به این اقتدار و پیشرفت رسیدیم برای آن است که از بیگانه بریدیم و استقلال خود را به دست آوردیم و امروز هم وظیفه ما است تا با رونق تولید ضمن اشتغال زایی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

عباسی فرماندار ماکونیز در این مراسم گفت: اقتصاد تولیدی باعث پیشرفت است و کشور‌های دنیا به سمت تولید پیش رفته اند.
وی ادامه داد:در آموزش و پرورش آموزش کارآفرینی ندادیم و سیاست‌ها به سمت اقتصادی تولیدی پیش نرفت برای همین امروز اقتصادمان مشکل دارد.

فرماندار ماکو بیان کرد:کارگران علیرغم انتقاداتشان به وضعیت معیشتی و حق و حقوقشان، نظامشان را دوست دارند.

وی افزود:تکیه بر نعمت نفت و گاز در اقتصاد درست نیست و باید اقتصادی تولیدی تعیین کننده بود.

عباسی گفت:اگر امروز اقتصاد کشورمان مشکلدار است دلیلش این است که ۹۰ درصد اقتصاد دولتی است و باید ۹۰ درصد اقتصاد در اختیار بخش‌های خصوصی باشد تا از فساد و رانت بتوان جلوگیری کرد.

در پایان این مراسم از ۵۰ نفر کارگر نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین