پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن منطقه آزاد ماکو بی نظیر است

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ظرفیت‌های منحصر بفرد و ویژه منطقه آزاد ماکو در حوزه معدن، فرصت‌های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در تشریح اقدامات سه ماهه این مدیریت افزود: برگزاری مزایده معادن و محدوده‌های معدنی و برگزاری جلسه هم اندیشی فعالین حوزه معادن منطقه و تشکیل هیات موسس خانه معدن در منطقه از اقدامات این مدیریت است.
یوسف زاده با اشاره به لزوم پاسخگویی و اطلاع رسانی اقدامات به شهروندان گفت: همچنین در سه ماه گذشته نهایی سازی تفاهم نامه استقرار دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن در منطقه، تعیین تکلیف معادن بهره برداری غیرفعال و محدوده‌های معدنی اکتشافی راکد، انعقاد قرارداد همکاری و اقدام در خصوص زنجیره ماده معدنی منیزیم (اکتشاف تا فرآوری)، انعقاد همکاری و شروع به کار در خصوص زنجیره بازالت و توسعه معدنکاری سبز در منطقه، صدور ۳ فقره پروانه بهره برداری، ۴ فقره پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف از دیگر اقدامات این مدیریت بود.
وی در تشریح برنامه‌ها و رویکرد سازمان در حوزه معدن نیز اظهار داشت: توسعه صنایع معدنی و تمرکز بر بخ۷ ش فرآوری مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال و پرهیز از خام فروشی، تکمیل زنجیره مواد معدنی دارای پتانسیل در منطقه از قبیل منیزیت، سیلیس و مس فعالیت بر روی سنگ تزئینی منطقه به ویژه نوع منحصربفرد آن (مرمریت مشکی ماکو) و برندسازی با هدف صادرات برای آن و ایجاد واحد‌های سنگبری مدرن با کیفیت روز دنیا از جمله برنامه‌های آتی این مدیریت است.
مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو  افزود: همچنین ارائه تسهیلات در خصوص اجازه واردات ماشین آلات، دستگاه‌ها و تجهیزات معدنی بدون عوارض گمرکی، توسعه اصولی حوزه اکتشاف بر مبنای جدیدترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های روز اکتشاف ماده­معدنی، ترویج و توسعه معدنکاری سبز و دوست دار محیط زیست (سطح تخریب پایین و بازسازی) با وضع ضمانت‌های اجرائی قانونی لازم از دیگر برنامه هاست.
یوسف زاده با اشاره به حجم سرمایه گذاری در ۱۵ ماه از سال ۹۷ تا کنون در حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: در حوزه معدن ۸۰۰ میلیارد ریال (بهره برداری و اکتشاف)، در حوزه صنایع معدنی (فرآوری مواد معدنی) خارجی ۱۵ میلیون دلار و داخلی: ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن افزود: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.
مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تولید گچ آلفا و صفحات گچی، سنگ بری سخت بر، تولید سنگ مصنوعی، سنگ آنتیک، استخراج و دانه بندی سیلیس، تولید فروسیلیس، استحصال اکسید منیزیم، تولید شمش منیزیم، تولید الیاف بازالتی، ایجاد واحد‌های فرآوری سنگ‌های قیمتی (به ویژه عقیق) ظرفیت‌هایی برای سرمایه گذاری است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین