پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تشریح برنامه ها، اولویت ها و اهداف معاونت توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو

معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح برنامه ها، اولویت ها و اهداف این معاونت گفت : در راستای وظایف محوله، ضمن أخذ هدف گذاری وارداتی منطقه و کشور، مهمترین نیازهای وارداتی کشور (با همکاری سایر معاونت ها و سازمانهای مرتبط تجاری و بازرگانی ) تعیین و در اقدام مشخص، شرکت ها، تجار، فعالین اقتصادی، بازرگانی و هلدینگ های خارجی، شناسائی و اهداف وارداتی با امن ترین،. بهترین، کیفی ترین و در زمان لازم تأمین خواهد شد، این نیازها بر اساس نیازهای داخلی تعیین و منبع تأمین کننده آن شناسائی و برای همکاری تجاری و تأمین محصول به معاونت های دیگر برای تنظیم تفاهم‌نامه و اجرای آن معرفی می شوند.

دکتر خلف خانی در ادامه افزود: این معلونت همچنین ضمن أخذ هدف گذاری صادراتی منطقه و کشور، با جلب نظرات و همکاری سایر معاونت های سازمان منطقه آزاد ماکو، محصولات صادراتی هدف گذاری شده را از طریق مکانیزم های موجود بازاریابی و موجبات تأمین ارز برای کشور فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه هرگونه مساعدت لازم بين المللی اعم از اطلاعاتی و ارتباطی به شرکتها و فعالین اقتصادی و تجاری ایرانی که بتوانند نیازمندی های ملی ایران را به طرق امن و با مطمئن ترین شیوه و به خصوص ارزانترین قیمت، تهیه و به کشور وارد نمایند را از اهداف اساسی این معاونت برشمرد.

این مقام مسئول، هدف برنامه ریزی شده این معاونت برقراری ارتباط با شرکتها و هلدینگ های معتبر خارجی، زمینه سازی حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه برای تولید محصولات و یا صادرات مجدد آنها، تأمین درآمدهای ارزی، اشتغال، انتقال فن آوری و کسب و کار فعال در منطقه توصیف نمود.

خلف خانی همچنین اولویت های مهم این معاونت را ارائه رهنمودها، سیاست ها و اقداماتی که از منظر تجارت بین المللی، موجبات تسهیل تجارت در منطقه آزاد ماکو شده است ایجاد زمینه و نیز فراهم آوردن شرایط حضور شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در منطقه برشمرد و افزود : ارسال بسته های سرمایه گذاری در خصوص فرصت ها و مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، برای شرکتهای تجاری و هلدینگ های بین المللی و برقراری ارتباط برای جلب سرمایه گذاران خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در منطقه از دیگر اولویت های این معاونت در سال 1398 است.

وی همکاری با سایر معاونت های سازمان منطقه آزاد ماکو در برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای بين المللی که در نهایت موجبات افزایش فضای کسب و کار بين المللی در منطقه میگردد را از دیگر اولویت های این معاونت عنوان کرد.

وی اهداف کلی و برنامه های معاونت توسعه تجارت بین الملل را بدین صورت شرح داد:

• عملیاتی نمودن تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماکو با طرابوزان ترکیه

• پیگیری موضوع و فعال سازی نقش منطقه آزاد ماکو در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران، ترکیه و آذربایجان

• تدوین و اجرای توافقنامه همکاری منطقه آزاد ماکو با جمهوری خودمختار نخجوان

• مطالعه برنامه ها و طرح های لجستیک بين المللی در منطقه آزاد ماکو

• تهیه نقشه راه همکاری تجاری با ترکیه، عراق، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان و سایر کشورها

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین