پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

علاقه مندی فعالان اقتصادی ترکیه براستفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو

نماینده فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان ارزروم ترکیه، از علاقه مندی ترک ها برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد ماکو برای تجارت و تولید خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ رئیس انجمن فعالین اقتصادی و کارآفرینان ارزروم امروز (سه شنبه ) در دیدار با معاونان سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ با اشاره به اینکه مرزهای ایران در ماکو با تركیه همواره مرز صلح، دوستی و آرامش است، افزود: زمینه همكاری میان تجار و بازرگانان دو کشور ترکیه و ایران فراهم شده است.

«ابراهیم گوزوتوک» با اشاره به ظرفیت های همکاری دو کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، گفت: احداث شهرک صنعتی مشترک در ماکو برای دو طرف بسیار پرسود و باصرفه است و می توان با گسترش ظرفیت‌ها و رفع موانع اداری و ساختاری، از این ظرفیت استفاده کرد.
وی به تسهیل حمل و نقل كالا میان دو كشور تاکید کرد و افزود: در صورت اجرای کامل قوانین منطقه آزاد در ماکو ما با علاقه مندی بیشتری آماده همکاری هستیم.
وی با تاکید بر رفع مشکلات گمرکی از سوی منطقه آزاد ماکو افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل ترانزیتی و بهسازی جاده های مواصلاتی ایران، تسهیل در تخلیه و بارگیری، حمایت از تجار و صنایع کوچک نیازمند توجه بیشتر دولت ایران است.

«مهدی خلفخانی» معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از اعلام آمادگی این سازمان برای رفع مشکلات سرمایه گذاران خارجی خبر داد و گفت:‌ وجود نیروی کار جوان با انگیزه و کاردان،‌ مشوق ها و مزیت های منطقه آزاد،‌ انرژی ارزان و دسترسی به بازارهای جهانی، منطقه آزاد ماکو را از دیگر نقاط کشور برای توسعه تجارت با ترکیه متمایز کرده است.
وی با بیان اینكه حمایت از بازرگانان ترک و انجام مشاوره با تجار ایرانی برای همکاری با ترکیه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود، افزود: با توجه به اقدام سازمان در احداث شهرک صنعتی مشترکمیان دو کشور، همکاری های تجاری در آینده شتاب بیشتری همراه می شود.
«حسین حمزه لو»‌ معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای احداث هتل در منطقه سخن گفت و افزود: ماکو به دلیل وجود مشتركات فرهنگی و فعالیت های اقتصادی بالا می تواند مهمترین منطقه هدف سرمایه گذاری برای ترک ها باشد.
وی افزود: روابط گسترده ایران و ترکیه درهمه زمینه ها از ارتباط دوستانه چندین ساله این دو كشور حكایت دارد.
در نشست رئیس و نمایندگان اعضای اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع استان ارزروم ترکیه با معاون توسعه تجارت بین الملل، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو بر لزوم توسعه مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی بین ماکو و ارزروم تاکید شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین