پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بهره گیری از شیوه های نوین در صیانت از منابع طبیعی ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پایداری آنها نه تنها وظیفه قانونی بلکه یک وظیفه شهروندی است و بهره گیری از دانش وشیوه های نوین دراین خصوص ضروری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در نشستی با حضور مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی و معاونان این اداره کل، منابع طبیعی را ارزشمندترین دارایی بشر دانست و افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، بیشترین گستره منابع طبیعی و مراتع در بین مناطق آزاد را دارد و این مهم مسئولیت ما در حفاظت از آن دوچندان می شود و مشارکت سازمان منطقه با همکاران سازمان جنگلهاو منابع طبیعی طی سالهای اخیر نیز ناظر به این توجه است.

وی افزود: البته در این فرایند باید توجه کنیم که اتکای صرف به امکانات و اقدامات دولتی به تنهایی قادر به تامین حفاظت از منابع طبیعی نیست ، لذا باید با بهره گیری از دانش روز دنیا و مشارکتهای مردمی به سمتی حرکت کرد که حفاظت از منابع طبیعی به معنای بهبود و ارتقای سطح سلامت زندگی مردم پیوند داشته باشد.

عبدالرحیمی چشم انداز مدیریت در منطقه آزاد ماکو را ایجاد الگوی حکمرانی خوب و تعمیم آن برای کل کشور عنوان کرد و ادامه داد:باید با بکارگیری متدها و روش های علمی و بهره ورانه،‌ شیوه های مطلوب مدیریتی و حکمرانی را به سرزمین اصلی تعمیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مدیریت یکپارچه را یکی از الزامات موفقیت مناطق آزاد بر شمرد و اظهارداشت: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی وفق قانون کلیه اختیارات و وظایف خود را به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض کرده است و امیدواریم دیگر دستگاهها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین