پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ظرفیت های گردشگری منظقه آزاد ماکو فرصتی برای تولید ثروت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی و طبیعی منطقه آزاد ماکو پتانسیلی برای خلق ثروت و ایجاد اشتغال است.

محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در حوزه گردشگری از ظرفیت ها استفاده خوبی نشده است و باید با رفع نقیصه ها و برنامه ریزی های مدون و علمی در منطقه آزاد ماکو برای توسعه گردشگری اقدام کرد .

به گفته ی عبدالرحیمی طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی فراهم کرده است که باید با توجه و همت بیشتر به همکاری اداره کل مدیراث فرهنگی و گردشگری به تقویت زیرساخت های این حوزه نگاه جدی تر. اینده نگرانه تری داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت و فرصت استفاده از این نعمت و ثروت طبیعی منطقه آزاد ماکو گفت: ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری منطقه بسیاربالاست و لازم است ذکر کنم که آذربایجان غربی در این خصوص یکی از استان های موفق است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه گردشگری ارائه شده است افزود: طرح جامع گردشگری شامل احیا، بازسازی، احداث اماکن تفریحی و رفاهی و… در منطقه آزاد ماکو می تواند میزان اقامت و مسافرت گردشگران را افزایش دهد.

وی به طرح ساماندهی و بهسازی کاخ باغچه جوق اشاره کرد و گفت: این طرح بعنوان نماد همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی و منطقه آزاد ماکو است و باید به آن توجه ویژه داشت

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین