پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تکلیف دینی است

امام جمعه ماکو با تاکید بر رعایت حقوق انسان ها،‌ حیوانات و طبیعت گفت: حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست یک تکلیف شرعی و دینی است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی روز جمعه ۱۲ مهر در خطبه های نماز جمعه با تقدیر از سازمان منطقه آزاد ماکو در برگزاری همایش پاکسازی منطقه آزاد ماکو افزود: بندگان الهی در قیامت در مورد حقوق حیوانات، زمین و طبیعت مورد سوال و مواخذه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بهره برداری و امانتداری صحیح از نعمت های الهی و حفظ سهم آیندگان از منابع، همواره در اسلام مورد تایید قرار گرفته و حفظ محیط زیست، امری حیاتی به شمار می آید.

حجت الاسلام هاشمی پاکسازی و نظافت طبیعت را از جمله حقوق محیط زیست بر شمرد و افزود: اگر در نگهداری از طبیعت،‌درختان و زمین سهل انگاری کردیم درروز قیامت مورد سوال و مواخذه قرار می گیریم چرا که طبیعت فقط متعلق به ما نیست و آیندگان نیز در آن سهم دارند.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه که فرمودند بخاطر عدم رعایت حقوق بقعه و زمین در قیامت باید جوابگو باشید ادامه داد: در راستای پاکسازی طبیعت منطقه آزاد ماکو به همت سازمان منطقه آزاد ماکو همایشی اجرا شد که مردم و مسئولین با بسیج عمومی جاده ماکو بازرگان را پاکسازی کردند که حرکت فرهنگی بود که توجه به آموزش همگاني و فرهنگ سازي در این خصوص مي تواند باعث حفاظت از محيط زيست شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین