پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تجلیل از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به عنوان مدیر جهادی کشور

در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی از محمدرضا عبدالرحیمی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به عنوان مدیر جهادی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ششمین همایش ملی مدیریت جهادی با حضور آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه عصر سه شنبه (۲۶ آذر) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

در این‌ همایش که با حضور رییس قوه قضاییه، وزیر کشور و وزیر صنعت، معدن و تجارت درکنار دیگر مسئولان کشوری و لشکری و مدیران جهادی سایر دستگاه ها برگزار شد، آیت اله رئیسی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به دلیل توجه به این موضوع و رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی و همفکری برای اینکه اقدام و عمل در پرتو مدیریت جهادی در جامعه هرچه بیشتر شکل بگیرد، گفت: دو محور مدیریت و جهادی بودن وجود دارد. اصولاً مدیریت در نظام اداری و در فرهنگ دینی ما با آنچه که در نظام‌های مدیریتی تعبیر و تفسیر می‌شود، تفاوت‌هایی دارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از شاخصه‌های مهم نظام مدیریتی در فرهنگ دینی ما آن است که مدیر قبل از هرکس و هرچیز خود را در محضر مقدس پروردگار متعال و پاسخگوی او‌می بیند؛ لذا نسبت به فعل و ترک فعلی خود را قبل از هرکس به خداوند متعال پاسخگو می‌داند و نگاهش به مردم یک نگاه متفاوت است.

آیت اله رئیسی تصریح کرد: آخرین سخنی که در نظام‌های مدیریتی نسبت به توجه به مردم وجود دارد، محور مشتری مداری است، آنچه که در نظام مدیریتی فرهنگ دینی داریم، آن است که دوست داشتن مردم مرتبه نازله محبت الله است. یعنی راه خدا از میان خلق می‌گذرد. اگر کسی بخواهد رضای خداوند متعال را جذب کند، راه آن گره گشایی از خلق خدا است و در واقع راه جلب رضایت حضرت حق، خدمت خالصانه به مردم است.

رییس قوه قضاییه افزود: یک مدیر باید خود را در فرهنگ مدیریت اسلامی در همه حوزه‌ها پاسخگو بداند و تلاش کند در انجام مدیریت با برنامه ریزی دقیق، با شناخت منابع انسانی در اختیار و همه ظرفیت‌ها؛ سازمان را هدایت کند و همه ظرفیت‌ها را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی بکار گیرد.

وی بیان داشت: تلاش مدیر باید بر این باشد که هر هدف و ماموریتی که برای سازمان تعریف شده را با نظارت مستمر و علی الدوام به سامان برساند. مدیر باید سازمان متبوع خود را در کارآمدی به آن جایگاهی که با افزایش بهره وری به تمام آحادی که باید این سازمان خدمت کند برساند و در این راه ماموریت خود را انجام دهد. این ماموریت در کنار عنوان دیگری به نام جهاد قرار گرفته و این نگاه در فراز اول مدیریت اقتضائاتی دارد و جهادی بودن هم اقتضائات خود را دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مدیران کشور تا حل مشکلات از پای ننشینند افزود: ان‌شالله خداوند متعال توفیق دهد در این عرصه با مدیریت جهادی در مقابل دشمن، تروریسم اقتصادی و تهدیداتی که دشمن می‌کند؛ بتوانیم کشور را بسازیم و تولید را رونق دهیم، بر مشکلات فائق آییم و مردم عدالت را با همه وجود حس کنند. اگر امروز در گوشه‌ای از کشور فساد پیدا شد با مدیریت جهادی با فساد برخورد و بستر‌های فساد و فسادزا در کشور اصلاح و تبدیل به ساختار‌های فسادزدا شود.

رئیس دستگاه قضایی در پایان تاکید کرد: این مشکلات را نمی‌شود با سخنرانی حل کرد، مردم باید در زندگی خود احساس کنند که این کار کاملا شدنی است. مدیریت جهادی، تنها راهکار برون رفت از مشکلات و تنگنا‌هایی است که در کشور وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این همایش گفت: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور بوده و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش برد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: دوران دفاع مقدس سراسر جلوه مدیریت جهادی در کشور جلوه داشت و این مدیریت جهادی بود که کشور را به پیش برد.

وی ادامه داد: من در دهه ٧٠ که فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در دریای خزر بودم یکی از کشور‌های همسایه شمالی ایران از ما برای شرکت در رزمایش در دریای خزر دعوت کرد، اما ما در آنجا به غیر از چند ناو آموزشی هیچ شناور دیگری نداشتیم. من خدمت فرمانده معظم کل قوا رفتم و این مطلب را به ایشان عرض کردم و پاسخ ایشان این بود که بروید و کشتی‌های خود را به شمال منتقل کنید و با آن‌ها رزمایش انجام دهید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: با اعمال مدیریت جهادی، تحریم‌های گسترده خارجی نتوانست مانع رشد تولید و اشتغال در کشور شود و امسال در بیشتر حوزه ها رشد داشتیم.

“رضا رحمانی” در ششمین همایش مدیریت جهادی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما خاطر نشان کرد: شرایطی که سال گذشته در بازار و بخش های دیگر داشتیم با کمک نیروهای جوان و جهادی، تغییر کرد و تولید هشت ماهه ما در حوزه های مختلف بازار، معدن، کسب و کار و … نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رحمانی با بیان این موضوع که ما در تولید صنایع غذایی، پتروشیمی، سیمان و … رشد داشتیم و اگر نداشتیم برای تنظیم بازار مشکل پیدا می کردیم، گفت: ما برای حفظ وضع موجود در حوزه تولید و اشتغال، در شرایط تحریم تلاش کردیم و موفق شدیم مانع از تأثیرگذاری تحریم ها و ایجاد کمبود در بازار شویم.

شایان ذکر است تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین