پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سمن ها و انجمن های مردم نهاد بخشی از سرمایه های اجتماعی هستند

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه با گسترش فعالیت سمن ها در جامعه می توان به اهدافی بزرگی می توان دست یافت گفت: نهادهای اجتماعی، سمن ها و انجمن های مردم نهاد بخشی از سرمایه های اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مهدی خلف خانی در جلسه هماهنگی سمن ها و NGO های منطقه آزاد ماکو افزود:سرمایه های اجتماعی ابعاد مخلفی دارند و نقش سمن ها به عنوان سرمایه های اجتماعی بی بدیل است.

وی با تاكيد بر توسعه فرهنگ مشاركت و مسئوليت پذيري در جامعه اظهارداشت : بايد تلاش كنيم تا در تمامي ابعاد زندگي اجتماعي، زمينه هاي مشاركت مردمي را بيشتر فراهم كنيم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو،  از برنامه ریزی برای مشارکت و بهره مندی از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد منطقه در حوزه معاونت فرهنگی خبر داد و افزود: در سال آینده در اجرای برنامه های و منشور فرهنگی،‌اجتماعی و وگردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از ظرفیت سمن ها و نهادهای مردمی استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول  مشارکت سمن ها در تصمیم گیری ها را ضروری دانست و یادآور شد: يكي از روش هاي بازتوليد ارزش هاي اجتماعي، مشاركت عمومي و حضور نهادهای مردمی می باشد که می توان الگويي مناسب براي جامعه ارائه داد.

خلفخانی لازمه رسیدن به مدل حکمرانی مطلوب در منطقه را با حضور سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها میسر دانست و ادامه داد: NGOها یکی از ارکان اصلی جوامع هستند و به این باورم که سمن‌ها خود می‌تواند عاملی برای ارتقا و توسعه منطقه محسوب شوند.

وی سازمان‌های مردم نهاد را پل ارتباطی میان مردم و دولت دانست و گفت: این خود می‌تواند عاملی باعث پیشرفت توسعه و آبادانی منطقه آزاد ماکو باشد، چراکه تجربه ثابت کرده است هرگاه در جامعه‌ای سازمان‌های مردم نهاد فعال باشند به یقین آن جامعه با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود.

اخبار آنلاین را در کانال ما دنبال کنید: https://t.me/makufz_ir

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین