پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برای اولین بار در سطح کشور، بانک موضوعات اشخاص حقوقی در منطقه آزاد ماکو تدوین شد

مدیر ثبت شرکت های سازمان منطقه ازاد ماکو از تدوین بانک موضوعات اشخاص حقوقی در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

محمدعلی فلاح در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با اذعان به اینکه یکی از موارد مهم در ثبت اشخاص حقوقی، تنظیم و نگارش موضوع آن است گفت: در اجرای بخشنامه شماره 133680/93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوعات به 3 دسته تقسیم می شود ؛ یک دسته از فعالیت ها که از امور حاکمیتی نظام است و طبق قانون اساسی و قانون خدمات کشوری و قوانین دیگر جزء مصادیق امور حاکمیتی محسوب می گردد و قابل ثبت نیست .

وی افزود: دسته دیگر موضوعاتی است که متقاضی می بایست ابتدا با ارائه مدارک لازم، واجد شرایط بودن خود را برای مراجع ذیصلاح به اثبات برساند و مجوز فعالیت را دریافت نموده و سپس برای ثبت شرکت اقدام نماید (بعنوان مثال ثبت شرکت با موضوع صرافی یا بیمه که مستلزم دریافت مجوز از بانک مرکزی یا بیمه مرکزی است)

فلاح با اشاره به اینکه دسته آخر موضوعاتی است که متقاضی پس از ثبت شرکت برای اخذ مجوز اقدام می نماید اظهارداشت: موضوع شرکت همان هدف و مقصود اصلی سرمایه گذار در تشکیل شخص حقوقی است . اغلب مشاهده می شود به دلیل فقدان مرجع و بانک موضوعات، سرمایه گذار قادر نیست هدف خود را بصورت کامل بیان نماید، در نهایت سرمایه گذار برای ارائه صورتجلسات بعدی و انتشار آگهی در روزنامه و صرف وقت و هزینه با مشکل و دردسر مواجه می شود .

وی اضافه کرد: از این رو ضرورت توجه به این مهم، انگیزه ای شد تا اقدام به تدوین مجموعه ای دقیق از موضوعات را دستور کار خود قرار دهیم و برای نیل به این هدف چندین ماه آگهی های منتشره در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران بررسی و عناوین گوناگون و متنوع و استاندارد موضوعی را جمع آوری و در قالب فایل word ارائه نمودیم .

مدیر ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه این موضوعات برای استفاده سرمایه گذاران در سایت رسمی سازمان (پرتال اقتصادی – اداره ثبت شرکت ها) قرار گرفته است گفت: در صورت استفاده سرمایه گذار از بانک موضوعات استاندارد و تائید شده ، یک مرحله از فرآیندهای ثبتی کاهش می یابد و گام مهمی در تسهیل امر سرمایه گذاری تلقی می شود .

لازم به ذکر است تاکنون قریب به یکصد عنوان موضوع تهیه و تدوین گردیده و این مجموعه بطور مستمر به روز رسانی خواهد شد و علاوه بر موضوعات جدید، موضوعات قبلی هم بازنگری و کامل تر می شود .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین