پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بیانیه پایانی دومین مجمع سلامت شهرستان ماکو در سال ۹۸

دومین مجمع سلامت شهرستان ماکو با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان داد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای مهربان را سپاس که سلامتی را به عنوان یک موهبت بی دلیل و نعمت کم نظیر به انسان ارزانی کرد و صیانت آن را بر همگان فرضیه نمود.

یکی از ضروری‌ترین گام‌ها برای دستیابی به سلامت جوامع، مشارکت و مسئولیت پذیری ارگان‌های مختلف و کلیه تشکل‌های مردمی در برنامه‌های حفظ و ارتقاء سلامت است و بدین منظور نظام مدیریت سلامت کشور تفویض اختیار و مسئولیت خود به مردم و ارتقاء همکاری‌های بین‌بخشی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مقوله سلامت را در اولویت قرار داده و تشکیل مجمع سلامت شهرستان گامی ارزشمنددر تبلور این رویکرد می باشد.

ضمن سپاس از همه تلاش هایی که از سوی سازمان ها و نهادهای حاکمیتی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مدنی، صاحبنظران دانشگاهی و اصحاب رسانه پیرامون تامین حفظ و ارتقاء سلامت مردم استان به انجام رسیده، نظر به نقش انکارناپذیر سلامت در توسعه و پیشرفت همه جانبه و پایدار شهرستان این مجمع گفتمان غالب و شعار اصلی دوم این مجموعه سلامت شهرستان را “مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی ضامن ارتقاء سلامت” اعلام و همانطور که در شعار توانمندسازی و مسئولیت پذیری اجتماعی نمایان است سلامت را به عنوان محور سیاستگذاری ها برنامه ها تخصیص منابع و اقدامات فرابخشی موثر بر سلامت شهرستان تعیین می‌نماید.

شرکت کنندگان در این مجمع که نمایندگان سطوح مختلف مدیریتی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی سازمان‌های مردم نهاد می باشند ضمن اعتقاد قلبی به ارتقاء سطح سواد سلامت آحاد جامعه بر موارد زیر تاکید می نماید:

۱- یکی از مظاهر راستینه عدالت که از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و اولویت‌های تاکید شده در قانون اساسی و سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد عدالت در سلامت بوده و مولفه های اجتماعی تعیین کننده سلامت به روشنی اثبات می‌کند که تامین، حفظ و ارتقاء سلامت و عدالت در سلامت تنها محدود به نظام سلامت نبوده و نیازمند مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی است. بر این اساس همه اعضای مجمع خود را متعهد و مسئول می‌دانند که سهم خود را برای بهبود وضعیت عدالت در سلامت به صورت تلاش موثرتر و منسجم تری مبذول نمایند.

۲- فرمانداری شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت و مسئول مجمع سلامت شهرستان یاریگر سیاست‌های سلامت شهرستان بوده و جلب مشارکت کلیه ادارات و ارگان‌های اجرایی و مجریان اهداف گفتمان اصلی مجمع و جامه عمل پوشاندن به اهداف سلامت شهرستان را در سپهر برنامه‌ها و اقدامات آتی خود و اجرای آن را بخشی از اخلاق سازمانی می‌داند.

۳- کلیه ادارات و ارگان های اجرایی، نهادهای عمومی و دولتی، سازمان هاو … متعهد می شوند تا در حیطه اختیارات و رسالت سازمانی خود در سیاست گذاری ها،‌ برنامه ریزی ها، آموزش و تخصیص منابع و اقدامات،‌حفظ و ارتقای سلامت مردم را مد نظر قرار داده و سیاست گذاری های خود را با محوریت سلامت مردم انجام دهد که این مهم ضمانت تداوم فعالیت های سلامت محور باشد.

۴- متولیان امر تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، صدا و سیما، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد متعهد می‌شوند با محوریت ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه نسبت به بسترسازی مناسب فرهنگ سلامت به عنوان یکی از ابزارهای تقویت مشارکت آگاهانه مردم در حوزه سلامت اقدامات موثر برنامه‌ریزی انجام دهند.

۵- کانون سلامت محله و خانه مشارکت مردم آغاز فعالیت ها و مشارکت های اجتماعی جامعه در حوزه سلامت است همان جایی که مردم یاد خواهند گرفت چگونه برای حفظ و ارتقاء سلامتی خود تلاش نمایند و تقویت این ساختار می تواند مکان مناسبی برای رساندن صدای سلامت مردم به گوش مسئولین بوده و باعث افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی توانمندی و مشارکت فعالانه در تامین و ارتقاء سلامت همگانی گردد.

با امید به اینکه با مشارکت ساختارمند اجتماعی روزی را شاهد باشیم که تمامی افراد جامعه از رفاه کامل جسمی و روانی اجتماعی و معنوی برخوردار گردند. انشاالله

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین