پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بسیج اطلاع رسانی سلامت منطقه آزاد ماکو عملیاتی می شود

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ بسیج اطلاع رسانی سلامت، با هدف انتقال پیام های ترغیب کننده در راستای ارتقای سلامت عمومی و  ارتقای سواد عمومی در حوزه سلامت عمومی جامعه عملیاتی می شود.

دکتر اسلام یادگاری در حاشیه کمیته سلامت منطقه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: بسیج اطلاع رسانی، فرآیندی از بسیج مردم برای اجرای فعالیت های اجرایی در جهت بهبود و ارتقای سلامت جامعه است و در برخی موارد بسیج اطلاع رسانی می تواند با ایجاد بستری مناسب به سیاستگذاران در تصمیم گیری هایشان در حوزه سلامت کمک کند.

دکتر اسلام یادگاری بر لزوم اجرای آموزش و اطلاع رسانی منسجم به گروه های مختلف جامعه در راستای پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: بسيج رسانه ای اطلاع رساني سلامت و  جلب مشارکت عمومی در اجرای برنامه های آموزشی سلامت محور نیز در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

وی با اشاره به ضرورت آموزش جمعیت شهری و روستایی منطقه به طور منسجم و هماهنگ با همکاری ادارات ذیربط در حوزه سلامت گفت:  از ظرفیت هلال احمر، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و کمیته امداد در آموزش گروه های هدف استفاده می شود.

وي ارﺗﻘﺎي ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمي جامعه و افزايش كيفيت زندگي مردم را نيازمند آموزش، اطلاع رساني و فرهنگسازي در جامعه برشمرد و گفت: مردم بايد به ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ، نوع تغذيه و عوامل پيشگيري بيماري توجه داشته باشند.

به گفته وي، داشتن جامعه سالم نياز افراد را براي مراجعه به بيمارستان ها و مراكز درماني كاهش مي دهد.

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین