پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

افتتاح ، كلنگ زني بيش از ۵ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌همزمان با سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی و ا فتتاح می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با اشاره به سفر مشاور محترم رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در آينده نزديك به منطقه افزود: سالن ورزشی چند منظوره سردار سلیمانی با هزینه ۳۲ میلیارد ریال و مجموعه آبگرم معدنی با هزینه ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط آماده افتتاح هستند.

وی با اشاره به اینکه از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۳۵۰ هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو خریداری شده است بیان داشت: علاوه بر آن یک دستگاه سونوگرافی کالرداپلر نیز به ارزش ۱۰۰ هزار دلار برای بیمارستان فجر ماکو توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری شده و آماده بهره برداری هستند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد در ادامه افزود: در اين سفر عمليات احداث ۳ مدرسه در شهر یولاگلدی، روستاهاي آداغان و قير كندي با تامين مالي توسط سازمان منطقه آزاد نيز آغاز خواهدشد.

عبدالرحیمی افزود: آزادسازی بخشی از خیابان امام خمینی(ره) شهرستان ماکو شامل تملک و تخریب ساختمان های خانواده های افتخاری، پشت کوهی و پاساژ گوزل در مسیر پروژه تعریض خیابان امام خمینی (ره) نیز با هزینه دهها میلیارد تومانی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولیدی پیراهن مردانه صادراتی، فاز 1 توسط شرکت دیانا تجارت ریسمانی با حجم سرمایه گذاری۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ٢٠٠ نفر آماده افتتاح است افزود: کارخانه تولید انواع فیلم پلاستیکی پلی اتیلن، ویژه بسته بندی های صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵ نفر، و فاز توسعه و تولید پیراهن شرکت برسام با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی با ظرفیت اشتغالزایی ۸۰ نفر نیز آماده بهره برداری رسمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد و تبادل قرارداد مجتمع دامپروری ۱۰ هزار راسی توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام در پلدشت با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ٤٠٠ نفر خبر داد و گفت: علاوه بر آن امضای تفاهم نامه احداث فاز اول شهرک گلخانه ای پلدشت توسط شرکت توسعه عمران اراضی کشاورزی، وابسته به بانک کشاورزی با حجم سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر همزمان با سفر دبیرشورای عالی مناطق آزاد به منطقه ازاد ماکو انجام می شود.

وی درپایان از انعقاد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماکو باسازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران براي انجام مطالعات دقيق ميداني پهنه هاي معدني در سطح منطقه كه منجر به تحول اساسي در اقتصاد منطقه و اشتغال نيز خواهد شد در طي اين سفر خبر داد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین