پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سياست سازمان منطقه آزاد ماکو بر توزيع متوازن امكانات متمركز است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سياست سازمان منطقه آزاد ماکو بر توزيع متوازن امكانات و منابع در سه شهرستان ماکو،‌شوط و پلدشت متمركز است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌حسین گروسی روز سه شنبه با حضور در شهرستان پلدشت ضمن دیدار با امام جمعه و اعضای شورای تامین این شهرستان از چندین پروژه در حال اجرا و نیز بازارچه مرزی پلدشت دیدن نمود.

حسین گروسی در این دیدار با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو در حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات به افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه منجر می شود گفت: زنجیره تولید راهکار ارزش بخشی به تولیدات کشاورزی منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو نه تنها در اقتصاد شهرهای منطقه بلکه در اقتصاد ملی و تولید ناخالض داخلی (GDP) نیز نقش ایفا کند افزود:‌ شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت هرکدام ظرفیت هایی برای افزایش درآمد و زیست پذیری دارند که با بهره گیری از ایان ظرفیت ها می توان در اقتصاد پایدار نقش مهمی ایفا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تاکید بر آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه ادامه داد: در بازدیدی که از پروژه احداث پتروشیمی داشتیم به نظر می رسد نیاز به تلاش و حمایت های ملی برای اجرا و اتمام این پروژه است.

گروسی حمایت از واحد های صنایع تبدیلی را مورد تاکید قرار داد و به لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان در جهت آمایش و تدوین طرح نهایی جامع منطقه اشاره کرد و گفت: تمامی طرح هایی که در منطقه اجرا می شود، پیوست امنیتی و فرهنگی خواهند داشت.

وی بر لزوم اجرای طرح های دولتی و‌استفاده از منابع ملی تاکید کرد و افزود: برای ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری کلان در بزرگترین منطقه آزاد کشور نیاز به منابع ملی است و درآمدهای سازمان منطقه آزاد در این خصوص کافی نمی باشد. 

فرهاد تقوامنش، قائم مقام معاونت اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های زنجیره تولید صنایع کشاورزی و  صنایع تبدیلی در منطقه آزاد ماکو به واسطه دارا بودن مرز مشترک با دوکشور و نیز وجود منابع آبی غنی فراهم است و سرمایه گذاری هایی که در این بخش صورت می گیرد موفقیت آمیز خواهد بود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این سفر یکروزه به پلدشت از بازارچه مرزی پلدشت دیدار و از نزدیک به استماع مشکلات بازاریان پرداخت.

وی همچنین با حضور در فرماندهی مرزبانی پلدشت و فرماندهی نیروی انتظامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی از اقدامات این نهادهای امنیتی تقدیر و تشکر نمود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

یک پاسخ به «سياست سازمان منطقه آزاد ماکو بر توزيع متوازن امكانات متمركز است»

به گواه قاطعبه دوست و دشمن فرهاد تقوامنش فردي ميداني، شجاع، فساد ستيز و دانشمند و يكي از افتخار آت جهان اسلام است، به جرأت ميتوان گفت ايشان در جهاد علم و تبين و دانش يكي از سرداران جبهه فرهنگي و اقتصادي و صنعتي كشور است، موقعي كه دشمن او را برنمي تابد بس بهترين است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین